''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Monday, May 16, 2011

JAUH DIMATA, DEKAT DIHATI





bismillahirrahmanirrahim...
    Sblm aku memulakan bicara, menyusun kata, izinkan aku untuk mendoakan sahabat2ku yg jauh di mata, namun masih tetap utuh di hati...

     Ya Allah, tika Kau hadiahkanku SAHABAT, Kau jadikanlah hatiku ini bersyukur atas kurniaanMu, Kau jadikanlah hatinya berlapang dada menerimaku. Tika Kau hadiahkanku SAHABAT, Kau jadikanlah sahabatku ini sebagai teman seperjuangan, Peniup semangat juangku, saling membantu memikul beban dakwah agamaMu. Tika Kau hadiahkanku SAHABAT, Kau jadikanlah hubungan ini disemai atas redhaMu, teguhnya cinta padaMu, dilindungi dari maksiat dan hal-hal yang melalaikan dari mengingatiMu. Ya Allah, bahagiakanlah hatiku dan hati seluruh SAHABATKU dengan cinta kepadaMU..Amin~


     Hari ini, hidupku terasa kosong... mana tidaknye, sahabt yg slalu bsama ku, mendampingiku setiap masa, mengasihiku hanya kerana Allah telah tinggal jauh dr ku... bkn di Malaysia, bkn jua di Asia tetapi nun jauh di sana....

     Sepanjang perkenalan kami, beliau slalu menceriakan hati ini, dek kerenah dn gelagat beliau yg sering mencuit hati... aku amat bertuah kerana di pertemukan dengan beliau.. satu pertemuan oleh Allah yg tidak pernah terduga hati ini untuk mendekati beliau.. menyelami tinta kehidupan beliau... hidup beliau hanye untuk mperjuangkan agama ALLAH yg suci, iaitu ISLAM...

    Aku amat kagum dgn beliau...seorang wanita yg baik budi pekertinya, yg sopan tutur katanye, tinggi ilmu agamanye, dn seorang yg amat penyayang... dek krn itulah, aku terpikat dgnnye... dn dari dirinye lah, aku dpt merasa nikmatnye kasih syg seorg sahabat...sahabat yg boleh membimbing ku ke jalan menuju redha ILLAHI.. nikmat berkasih syg yg di sandarkan hanye kpd ALLAH...


    Namun bgku, aku bknlah sahabat yg terbaek buat beliau.. malah, aku sering merunsingkan hati beliau...menyesakkan fikiran beliau dek kerenah ku yg gile2... yg sememangnye amat berbeza dr peranagai beliau.. namun, sahabatku ini slalu berkata, beliau amat kagum dgn keindahan ciptaan TUHAN.. manusia diciptakan dgn keunikan mereka tersendiri.. malah, beliau sering berkata bhawa kami dipertemukan dgn kehendak ALLAH... ade hikmah di sebalik pertemuan ini... kita jgn tgok pd perbezaan yg ada, tp tgoklah pd persamaan.. perbezaan behaviour kami myebbkn kami serasi dn complement to each other...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...