''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Saturday, April 14, 2012

sedikit perkongsian bersama

buat sahabat2 yg dirindui selalu.. rasaye dah lama sgt2 sy tak update blog ni..
maaf dipinta krn terlalu sibuk dgn urusan dunia..
namun ku harap, aku tidak melupakan urusan2 dan bekalan2 utk d bwk ke alam akhirat sana...




 sedikit perkongsian ilmu utk sahabat2 dn renungan kita bersama :)


Bumi ini berputar, waktu ini berjalan, bulan berganti tahun membuatkn usia kita semakin tua, namun apakah kita sedar akan kemanakah diri kita setelah kita mati?
Islamlah jawapannya, ketika kelak kita menemui ajal, kita akan dikuburkan, kemudian setelah orang orang yang menghantar dan menguburkan kita melangkah sebanyak tujuh langkah meninggalkan kita, pada saat itu datanglah dua malaikat (Mungkar dan Nangkir) kemudian bertanya kepada kita, pertanyaan yang pertama "SIAPAKAH TUHANMU?" yang kedua "SIAPAKAH RASULMU"" dan yang ketiga "APAKAH NAMA KITABMU?", ketika kita diberikan tiga pertanyaan itu mulut kita terkunci, mulut kita tak boleh berbicara, yang menjawab seluruh pertanyaan itu adalah tubuh kita, pahala kita, serta apapun yang menjadi saksi pekerjaan kita di dunia ini. jika seluruh anggota badan kita tidak mampu menjawab maka siksaanlah bagi kita, namun bagi orang Islam yang selalu solat lima waktu, kita akan mampu menjawab pertanyaan itu  dgn mudah dan ketenanganlah bagi kita.
Setelah melalui alam kubur, kitapun dibangkitkan untuk menjalani penimbangan pahala baik kita, dan hanya orang yang percaya serta menjalankan perintah Allah lah yang akan selamat, namun bagi orang orang yang tahu jika Allah itu Tuhan yang Maha Agung namun ia tidak percaya dan tidak masuk kejalannya maka celakalah orang orang  yang seperti itu, dirinya akan kekal di Neraka dengan siksaan yang tak mampu diduga dek akal fikiran kita, tetapi jika kita adalah orang muslim yang taat pada Allah, walaupun kita memiliki dosa, kelak kita tetap akan masuk Syurganya....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...