''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Thursday, January 20, 2011

cinta Allah adalah cinta hakiki.. fikir-fikirkanlah...



Sahabatku,
Sedih hatiku bila melihat engkau terjatuh ke alam 'couple',
Tahukah engkau 'couple' itu menghampiri zina?
Zina mata,hati,tangan,kaki, telinga dan banyak lagi.
Sedarlah sahabatku...


Ana sayangkan antum kerana Allah.


Sahabatku,
'couple' bukanlah jalan penyelesaian masalah,
Namun makin bertambah masalah,
Lihatlah dunia hari ini,
Tandus! tandus kerana akhlak manusia yang kian mengetepikan agama.


Ana sayangkan antum kerana Allah.


Sahabatku,
Di saat engkau rasa 'indahnya' dan 'nikmatnya' couple itu,
Engkau lupa syaitan sedang gelak akan dirimu,
Di kala itu syaitan berjaya mengaburi matamu.
Sedarlah sahabatku.


Ana sayangkan antum kerana Allah.


Sahabatku,
Kerana couple lah terlahirnya anak tidak berdosa,
Kerana couple lah terjadinya pergaduhan sesama sahabat dan keluarga,
Kerana couple la hilang pedoman hidup,
Kerana couple lah sanggup lari rumah mengikut kekasih.


Dan kerana couple lah Redha Allah jauh dari kita..
Sanggupkah kita jauh dari Al-Khaliq kita??
Tepuk dada tanya Iman.


Wahai Sahabatku.TEGASKAN DIRIMU!

no couple Pictures, Images and Photos
tetapkanlah hatimu.. jgn mudah hanyut dan terleka.. oleh tipu daya syaitan..


cinta Allah adalah cinta hakiki.. fikir-fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...