''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Thursday, October 6, 2011

Sabar!!!


Setiap manusia pasti akan di uji...
oleh itu, kita harus bersabar dlm menghadapi segala ujian ini..
yakinlah bahawa setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya...
percayalah bahawa sesungguhnya, Allah adalah perancang yang hebat...
bersabarlah di atas dugaan dan cabaran hidup..
kerana ia akan medewasakan kita.. 
menjadikan kita semakin kuat..



walaupun apa yang kita mintak, kita tak dapat..
akan tetapi.. ketahuilah bahawa...
apa yang kita dapat dari NYA adalah yang terbaik untuk kita...



Hadis Ibn Umar R.A, "Seorang mukmin yang bergaul dengan orang ramai
dan bersabar di atas kesakitan yang timbul akibat pergaulan itu, adalah lebih baik daripada mukmin yang tidak bercampur dengan orang ramai dan
tidak sabar di atas kesakitan akibat pergaulan itu"
(Al-tirmizi 2507, Ibn Majah 4032)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...