''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Thursday, October 31, 2013

Tukar Profession kejap

Assalamualaikum.. saje nk share.. terasa mcm nk amik short course on computer programming la.. ada x? mesti mahal kn?? dlm keadaan masa yg smakin mencemburui..now.. just got letter to apply to do retail pharmacy in sem break for training and need to apply for industrial trainig for next sem.. perhaps kne hantar resume first kt kilang tu.. but for now... do not decide to do retail pharmacy kt ne lg.. sbb nye.. mungkin masa cuti tu nk kne wt lab for final year project here.. 

apa-apa pon kene tggu kata putus dr supervisor bila nk buat lab work... klo sv kata cuti sem.. knela cr farmasi yg berdekatan.. tp mslhnya sume dh booking kot.. dr saujana utama hingga ke meru.. fully occupied.. for the industrial training next sem... kne discuss dgn org yg lbh berpengalamn dlu kot.. 

hmmm.. tp bukn tu yg nk d share.. just nk share ttg apa aku buat hr ni.. just try and error to fix up external hard disk yg tak boleh di detect oleh laptop sendiri.. search punye search segala bagai.. mcm2 cara yg kluar.. try la satu2.. akhirnya.. ada satu cara je yg berhasil.. tu yg tetibe mcm nk bljr programming je..uishh... jauh betul bidang yg aku nk lompat ni... hehe...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...