''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Saturday, November 17, 2012

pesanan dari ku....


Assalamualaikum…



Entry kali ni khas utk yg tersayang… even jauh di mata… tp ada tersimpan kukuh dlm hati…

Ketahuilah, daku mencintaimu keranaNya… fillah abadan abada… sy pnah terbaca yg jika kita mencintai seseorang Fillah, kita pon akn cuba menghindarkan dri kita dr melakukn maksiat sbb kita nk masuk syurga dgn org yg kita syg… kita sama2 jga dri, iman dan amal agar kita dpt masuk SyurgaNya ye sygku…

Life is not easy syg.. mcm2 cabaran, rintgn dan halangan yg  akn kita lalui… syg mesti pernah dgr peribahasa yg mnyebut ‘hidup ibarat sang roda… kdg2 kita di atas… kdg2 kita di bwh…’ tp sy nk syg tahu, bila kita di atas, kita jgn pernah lupakn org di bwh… kita kene sentiasa bersyukur dgn nikmat kurniaan Nya sbb beri kita peluang utk menikmati kehidupan dan berkongsi nikmat dr Nya dgn org lain… namun, jika kita di bwh, jgn lah sesekali kita menyalahkn takdir.. sesungguhnya Allah sdg menguji keimanan kita… ok.. ni baru intro…

Beginilah… kita bicara dr hati ke hati ya.. sy x pndai nk motivate org but I will try…

Tak dinafikan... bdg yg sy ceburi mmg berbeza dgn bidang yg syg ceburi... totally different… tp.. kita kene positivekn diri kita.. knapa Allah letak kn kita dlm bdg ni?? Kita mmg x nmpk hikmah di sebalik kejadianNya skrg... tp percayalah… di masa akn dtg, sgala ilmu dn pengalaman yg pernah kita lalui dulu mematangkn kita… kita akn guna kn ia…

Sayangku permata hati ummi dan abi… ingatlah, apa pun yg terjadi, apa pun yg berlaku, semua nya adalah dgn kehendakNya, dgn izinNya dan pasti ada hikmah di sebalik kejadiannya… duhai sygku, bersabarlah… sy ign sekali melihat ayg sy Berjaya dlm pelajaran, dunia dan akhirat… sy gembira bila mendgr yg ayg sudi berkongsi ilmu dgn kwn2 syg… it make me proud… berkongsi dgn ikhlas.. insyaAllah, akn ada gnjaran drpdNya utk syg…

 Syg tahu kn perit nya sy bila menceburi bdg professional ni… tp Alhamdulillah… Allah kurniakn shbt buat sy yg slalu motivate sy, syg slalu sruh sy blajar sungguh2… syg slalu ingin di smpg sy, bntu sy, mendalami dn memahami sy… bersemangat sy utk tingktkn usaha dlm pelajaran bila di dorong oleh syg dgn izinNya jua… Alhamdulillah.. nmpk sedikit peningkatan… dn sy pon nk syg begitu juga… jgn mudah putus asa dn berasa lemah… kita dah janji kn susah senang kita bersama?? Sy tak pernah rasa terbeban dgn syg… malah, sy menyayangi syg…

Kalau ada apa2 permasalahan yg boleh di kongsi, sy sedia mdgrnya… sy ign mjd pendengar yg baik buat syg…Akhir kalam, Bercintalah dnegan pelajaran, bertunanglah dengan mengulangkaji, berkahwinlah dengan peperiksaan dan berbulan madulah dngan kejayaan… (err, tp sy tetap gewe syg)

Pesanan ku buat mu… jadilah insan yang berguna utk diri, keluarga, agama dan masyarakat… buatlah Sesuatu perkara dgn ikhlas LILLAHI TA’ALA… moga dgn  keikhlasan itu, ada ganjaran baik yg menyusul drpdNYA…








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...