''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Tuesday, January 15, 2013

Siapa ANAK KE-2 dalam family meh sini baca fakta ini!!!!!!!!!!

Assalamualaikum w.b.t... 


nk share.. ni adek aku bg n pos kt fb.. ni yg nk komen ni..

ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^
:: betul ke?? mcm tak je.. eh.. dh besar2 baru terasa mnja ckit ngn ibu.. =)

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
:: haa... yg ni mmg betul.. tak dinafikan.. when i wan something, i will work for it until i got it... NEKAD betul lah... 

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)
:: yg ni aku x de pglmn.. so aku tak tahu lah betul ke x :p

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D
:: errr.. no comment.. hehe

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah...degil tak boleh toleransi.
:: most preferrable is black.. -teman pengganti.. eh.. tu nama penyanyi n tajuk lg la.. huhu

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje keras.tp hati dia lembut.
SATU lagi pe'el dia...dia tak boleh ditegur.
:: klo di tegur, mmg aku melenting.. nmpk keras tp lmbut hati.. cmner tuh??

BERDIKARI
Very independent....memang betul....tp kalau terlebih independent pun payah.
mudah bergaul.
very take care.
:: take care??  kt sape??

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan...dia lebih suka buat hal sendiri.... pendek kata tak boleh kerja ngan orang.
:: yg ni mmg betul.. buat kerje sdri2 lg senang.. buat ramai2 buat pening kepala je.. mslhnye bila buat2 sorg, mengeluh sbb keje lain tergendala... masalah btol... tp at least puas hati bila tgok hasil keje sdri.. klo keje ramai2 cincai2.. buat sakit hati.. nk buat ape kn?? huh

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring...TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
:: kalau aku marah.. tak dpt di bygkn bgaimana rupa seisi alam *wah.. hyperbola lah pulak.. huhu

PAKAIAN
Nak semua up to date...semua nak kemas.
:: kemas mmg betul.. tp.. up to date??? x kot.. simple2 dah la.. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...