''aku hanya mahu jadi orang yang baik.. melakukan kebaikan supaya orang lain dapat manfaat... jika aku tak mampu... janganlah kiranya aku buat kejahatan.. atau kejahatan dalam kebaikan.. biarlah aku diam andai aku belum bersedia..

kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya... aku harap aku akan kuat.. dan aku mohon sangat-sangat.. biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan.. dengan itu aku berusaha... dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, ya Allah... redhailah daku dan sahabat-sahabatku di jalanMu''

♥ Dgn mengeluarkan kata2 agama , tidak semestinya aku seorang ustaz/ustazah....
♥ Bersongkok berserban nya aku , tidak semestinya aku seorg yg alim......
♥ Dgn menasihati org lain , tidak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.......
♥ Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan seperti kamu........
♥ Cuma aku berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu......
♥ Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2, supaya menjadi lebih baik.........

Thursday, January 24, 2013

perjalanan ku after final exam sem 3...


Assalamualaikum.. Aku update blog kali ni sbb aku nk criterkn byk pnglmn aku lpas habis pekse… Alhamdulillah.. bersyukur ke hadrat Allah sbb msh bg aku peluang utk merasai nikmat kurniaan drNya… sgt2 byk nikmat yg aku terima dn aku perlu belajar utk jd manusia yg lbh byk bersyukur dgn nikmat itu…

Kisah ku dgn along (along yg aku maksudkn di sini ialah shbt aku yg paling aku syg.. fillah… I luv u)… pengembaraan ini btujuan utk melihat sdri kehidupn insan yg aku syg dgn org2 yg di sayanginya… d smpg utk menimba sdkit pglmn bila merantau d tmpt org… mengenali keluarganya yg sgt baik dn penyayang membuatkn aku terasa lbh dihargai… d sygi…syukran sygku kerana sudi membawa ku pulg ke kmpung halaman mu… pengalaman ini tidak akn aku lupakan… insyaAllah…

22 Jan 2013… aku menyertai Modus Operandi Bakti Siswa (MOBS) d Raudatus Sakinah… byk perkara yg aku bljr secara tak langsung di situ… di beri peluang ke dua utk teruskn hidup sbg manusia biasa.. mmg betul kata pepatah “tiada insan suci tanpa dosa pada masa lalu, dan tiada insan  berdosa yg gelap masa hadapannya”… ehh… cm kenal je kn ayt tuh… :p

23 jan 2013… aku di gemparkn dgn berita bhw rakan seperjuangn ku yg terlibat dlm kemalangn telah kembali ke rahmatullah… beliau pergi pd mlm Maulidur Rasul.. saat ramai org ke masjid utk mendengar ceramah dn cerita mengenai junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, selawat ke atas baginda, shbt2 dn rkn seperjuangn ku pula bergegas ke rumah arwah utk memberi penghormatan terakhir… al-fatihah utk arwah Mohd Zaquan.. telah pergi mnghadap illahi pd usia yg sgt muda.. benarlah janjiNya “ajal seseorg tidak akan di cepatkan mahupun di lewatkn walau sesaat pun”… jika telah tiba ajal seseorg, maka tidak akn ada sesiapa pun yg mampu mghalangnya…

24 jan 2013… seawal slps subuh, aku dan along bertolak ke Shah Alam sbb along ada meetg.. aku dok lah kt rumah along diam2… aku bkk majalah fon… pergh… I want the phone yg ada internal memory yg besar… yg sng nk dload mcm2 application… apatah lg bila tgok Blackberry 10 akn dikeluarkn d pasaran kelak… err… gila gadget tol.. guna lah dlu apa yg ada…adeh… *patutnye perlu byk bersyukur dgn apa yg telah dikurniakn Nya.. ucaplah Alhamdulillah J ptg tu kami g hntr kete ksygn along ke bengkel… nk d ketuk dn di cat semula… then, cik lina amek kami dn hntr ke stesen bas shah Alam… since tiket kami di jadualkn mlm, jd cik Lina ajk kami singgah di rumahnya dn mkn mlm bersama… Alhamdulillah… Allah byk mudhkn perjalanan kami… cik Lina dn keluarga sgt baik dgn kami… perjalanan dr shah Alam ke Alor Setar mngambil masa kira2 8 jam…


To be continued… J

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...